Ciències

L'investigador Álvaro Hernaéz Camba parla dels beneficis de la dieta mediterrània als alumnes de Biologia de 3r i 4t d'ESO

El passat 15 de desembre el jove investigador Álvaro Hernáez Camba de l'Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques (IMIM) va venir a l'institut per fer una xerrada als alumnes de Ciències Naturals de 3r ESO i als alumnes de "Biologia i geologia" de 4t d'ESO.

Ens va parlar de la investigació en la qual ha participat: un estudi sobre la dieta mediterrània. Ens va explicar com s'ha dut a terme aquest estudi i quins han estat els resultats. Entre d'altres coses ens va parlar dels beneficis de l'oli d'oliva i de quins són els seus efectes sobre la salut i en concret sobre el sistema cardiovascular.

Aquesta xerrada forma part del Projecte "Camins Infinits" de la UB que posa en contacte estudiants i joves investigadors de la Universitat de Barcelona amb l'objectiu d'estimular l'interès dels alumnes per la ciència i el coneixement.

La Marató de TV3 a l'institut

Durant el mes de desembre els alumnes de Ciències de 3r i 4t d'ESO i els de Batxillerat van gaudir de les xerrades que organitza la Fundació de la Marató de TV3 (http://www.tv3.cat/marato/).

La Marató d'enguany està dedicada a la "Diabetis i l'obesitat" i els conferenciants ens van explicar que aquestes dues malalties, greus i cròniques, afecten 1 de cada 4 catalans. En els darrers anys els tractaments han millorat molt però encara queda molt per investigar. Per això els fons que es recaptin aquest any es destinaran la investigació per aconseguir millores en la qualitat de vida de les persones afectades per la diabetis i l'obesitat.

logo de "La Marató" de TV3

Conferència "Oro impuro" a càrrec d'Emilio Varela als alumnes de Ciències de 4t d'ESO i Batxillerat

Dins del marc de la setmana de la Ciència, el passat 2 de desembre ens va visitar el periodista i divulgador científic gallec Emilio Varela per fer una xerrada-col·loqui als alumnes de l'optativa de "Biologia i geologia" de 4t d'ESO i als alumnes de Ciències de Batxillerat. L'Emilio Varela ens va parlar sobre la problemàtica de l´extractivisme i de la contaminació ambiental que aquest comporta i també ens va explicar quines són les conseqüències negatives de l'auge de la mega-mineria en diferents regions del planeta.

Setmana de la ciència 2015

Dins del marc de la “20a Setmana de la Ciència” que se celebra a Catalunya (http://setmanaciencia.fundaciorecerca.cat/), enguany des del 17 de novembre al 2 de desembre també celebrarem la “Setmana de la ciència 2015” a l’Esteve Terradas i Illa. Comptarem amb diferents activitats dirigides als alumnes d’ ESO i Batxillerat.

Setmana de la ciència 2015 Setmana de la ciència 2015 Setmana de la ciència 2015 Setmana de la ciència 2015

Llegeix més:Setmana de la ciència 2015

Els alumnes de 2n E inicien els tallers de cuina

El passat divendres 16 d'octubre, els alumnes de 2nE de la ESO, van aprofitar una classe de ciències naturals al laboratori per fer galetes de mantega.

Els alumnes de 2n E inicien els tallers de cuina

El resultat ha estat boníssim!

Participem a la Gimcana dels Mars

Els alumnes de Biologia i Geologia de 4t d'ESO i els alumes de primer del batxillerat científic van participar a la "Gimcana dels Mars" organitzada per l'ICM (Institut de Ciències del Mar) i pel CSIC (Consejo Superior de Investigaciones Científicas). L'objectiu del gimcana era descobrir els ecosistemes marins i conèixer a fons els corrents marins del planeta.

Participem a la Gimcana dels Mars

Els alumnes van realitzar les proves de la "Gimcana dels Mars" a diferents llocs de Barcelona com el Museu Blau, el Museu de les Drassanes i l'Institut de Ciències del Mar. Totes les proves que van realitzar estaven relacionades amb el corrent marí "Circumpolar Antàrtic". Cada vegada que superaven una prova els alumnes rebien un testimoni d'aigua.

Llegeix més:Participem a la Gimcana dels Mars

El 25 de març els alumnes de 3r d'ESO i els de Biologia de primer de Batxillerat van visitar l'exposició "Human Bodies. The exhibition", ubicada al C.C. Les Arenes de Barcelona. Durant la visita a l'exposició els alumnes van poder descobrir l'interior del cos humà a través de 150 òrgans individuals i 12 cossos complets.

Llegeix més:L'alumnat de 3r d'ESO i de biologia de primer de batxillerat visita l'exposició "Human Bodies”

Química interactiva, despertant l'interès per la ciència

Els alumnes de 2n de batxillerat de química, participen en l'activitat Química interactiva, despertant l'interès per la ciència, el passat divendres 23 de gener a la UAB.

Química interactiva, despertant l'interès per la ciència

Llegeix més:Química interactiva, despertant l'interès per la ciència

Comencen les pràctiques de voluntariat!

Els alumnes de 4rt d'ESO de l'assignatura optativa VOLUNTARIAT, ja han acabat la part teòrica, que ha consistit en rebre una formació específica d'iniciació al voluntariat.

Comencen les pràctiques de voluntariat!

Ara tenen per davant la fase de pràctiques al Club Infantil i Juvenil Sanfeliu-Sant Ildefons, on aprendran a ser ajudants de monitor, donant suport als monitors/es en les seves tasques amb infants.

Conferència "La ciència dels superherois"

El passat 1 de desembre, els alumnes de les optatives de Física i Química de 4rt d’ESO i Física de 1r i 2n de Batxillerat van assistir a la conferència “La ciència dels superherois”, realitzada al saló d’actes del centre.

Conferència "La ciència dels superherois"

El ponent va ser en Jordi Ojeda, professor associat de la Universitat de Barcelona, especialitzat en la divulgació de la ciència emprant les obres universals del cinema, el còmic i la literatura.

Estàs aquí:Inici > Noticies > ESO - Batxillerat > Ciències