Llengües Estrangeres

L'Esteve Terradas, en francès, a París

Entre els dies 13 i 18 d'abril d'aquest any, vam realitzar un viatge lingüístic i cultural a París.

L'alumnat de 4t d'ESO i 1r de Batxillerat que cursem Francès a l'Esteve Terradas vam compartir l'experiència, l'autobús i el magnífic alberg amb l'alumnat de l'Institut Menéndez y Pelayo de Barcelona. Vam poder gaudir de visites guiades en francès al palau de Versailles i al museu del Louvre. Vam pujar a la Tour Eiffel i al Sacré Cœur. Vam gaudir de la Sainte Chapelle, de Notre Dame, del Quartier Latin, de la Défense, de l'Arc du Triomphe i d'una passejada nocturna pel Sena a bord d'un vaixell.

L'últim dia el vam aprofitar per pujar a totes les atraccions de Disney París.

Llegeix més:L'Esteve Terradas, en francès, a París

L'Esteve i el Mac a Toulouse, Perpignan i Carcassonne

Durant els passats dies 20, 21 i 22 d'abril, l'alumnat de 3r d'ESO de la classe de Francès van visitar conjuntament amb l'alumnat de l'institut Maria Aurèlia Capmany les ciutats de Perpignan, Toulouse i Carcassonne, on van treballar per familiaritzar-se més amb la llengua francesa.

Text de Joan Cebrian de 3r d'ESO

L'Esteve i el Mac a Toulouse, Perpignan i Carcassonne

Xerrada sobre cultura anglesa per als alumnes de 2n i 3r de l'ESO

El departament d'anglès organitza una xerrada sobre cultura anglesa per als alumnes de 2n i 3r de l'ESO.

Llegeix més:Xerrada sobre cultura anglesa per als alumnes de 2n i 3r de l'ESO

L'Esteve Terradas al DELF SCOLAIRE 2014

(Diplômes d'Études en Langue Française)

L'Esteve Terradas al DELF SCOLAIRE 2014

El passat dilluns 17 de novembre a les 16 hores vam assistir a l'acte de lliurament de diplomes de les proves de la primera convocatòria DELF Scolaire (Diplôme d'Etudes en Langue Française), adreçada a l’alumnat de secundaria de centres públics. L'acte va tenir lloc al Palau Falguera de Sant Feliu i va estar presidit pel Director dels Serveis Territorias del Baix Llobregat, Sr. Josep Maria Pérez Rodríguez, i per Mme Cécilia Goloboff , attachée de coopération pour le français. L'alumna que cursa enguany segon de batxillerat, Hajar El Youssoufi, va acreditar en llengua francesa un nivell B1 del Marc europeu comú de referència per a les llengües i va rebre el diploma acreditatiu de mans de Mme Goloboff.

Llegeix més:L'Esteve Terradas al DELF SCOLAIRE 2014

El projecte CLIPFLAIR al centre

El passat mes de febrer la doctora Lucía Molina, membre de l’equip d’investigació de la UAB, que porta a terme el desenvolupament del projecte CLIPFLAIR, conjuntament amb altres universitats europees com ara The Imperial College” , a Londres; OÉ Gaillimh NUI, a Galway (Irlanda) o la Tallinn University a Estonia, entre d’altres, va fer una primera prova amb alumnes de 3r i 4t d’ESO i Batxillerat d’aquest nou recurs.

El  projecte CLIPFLAIR al centre

El projecte CLIPFLAIR consisteix en fer ús del doblatge i la subtitulació com a eines d’aprenentatge de llengües estrangeres. El nostre institut va ser escollit com a col·laborador a l’àrea de secundària dins d’aquest projecte i des d’aquí volem donar les gràcies als alumnes que van participar en aquest a experiencia , molt positiva, així com a tot el professorat que ho va fer possible.

Llegeix més:El projecte CLIPFLAIR al centre

Projecte Next Generation 2013

Des del dia 5 de març fins al dia 2 d’abril, 20 alumnes de 3er i 4rt d’ESO del nostre Institut participen a un taller de fotografia documental que està promogut i està sent impartit per la organització no governamental Shoot4Change a les nostres aules com activitat extraescolar de tarda.

El lema de la fundació és
Change the World with a Click!

Els objectius del curs són:

Mostrar la fotografia com eina expressiva per contar històries.
Intentar introduir a la nostra propera generació a l’àmbit de la comunicació, la fotografia, el periodisme o el fotoperiodisme.
Potenciar l’expressió visual com autor individual.
Realització d’un reportatge fotogràfic amb un discurs narratiu coherent.
Conèixer la fotografia com eina per percebre la realitat del món i com mitjà de comunicació visual d’ esdeveniments, sensacions y sentiments.

"La fotografía no puede cambiar la realidad
pero si puede empujar a hacerlo"
Frank M. Cullin

A la trobada els alumnes de tots dos centres van mostrar els seus treballs d'anglès, presentant-los davant dels seus companys.

A continuació mostrem un recull d'imàtges de l'entranyable trobada:

Llegeix més:Els alumnes de 1er d'ESO cel·lebren una trobada amb alumnes de 6è del CEIP Mediterrània.

Nous sommes allés à Collioure et à Montpellier!

1_Collioure

Per segon any consecutiu, l’alumnat que cursa Francès de l’Esteve Terradas i del Maria Aurèlia Capmany hem realitzat conjuntament un viatge a Cotlliure I Montpeller durant els dies 19 i 20 del mes d’abril. El repte de l’alumnat va consistir en portar a terme diverses pràctiques comunicatives amb les persones francòfones del carrer. Va ser un èxit.

Llegeix més:Nous sommes allés à Collioure et à Montpellier!

Els alumnes del 2on ESO ens donen les notícies

Teatre en anglès

teatre en anglès

El dimarts, dia 27 de març, el grup de teatre Cléver Pants va oferir-nos l’obra THREE IN ONE en llengua anglesa. Van poder gaudir de l’obra l’alumnat de 4t d’ESO i de Making History. L’obra, fantàsticament representada per actors anglesos, constava de tres esquetxos: un relat històric, un altre romàntic i un tercer de misteri. Amb un acurat anglès i un humor intel·ligent els nois i noies van aprendre i es van divertir.

Llegeix més:Teatre en anglès

Estàs aquí:Inici > Noticies > Cicles Formatius > Llengües Estrangeres