Concurs de Disfresses

Els alumnes de la USEE han fet galetes de Nadal

Taller d’ Amazigh

Bandera Berber

El passat 11 de desembre 20 alumnes del nostre institut de 2n, 3r i 4rt d’ ESO van gaudir la conferència sobre llengua i cultura amazigues, que va impartir el professor Aziz Baha.

La llengua amaziga, amazigh o tamazight és un conjunt de parlars del nord d'Àfrica. La parlen uns 12 milions de persones, principalment al Marroc, però també a Burkina Faso i, a petites "illes", fins a Egipte. Al començament s'escrivia amb un alfabet (abjad) propi, el tifinagh, derivat de l'antic libipúnic, i conservat pels tuaregs.

L'alumnat de 3rd'ESO visita el Parlament de Catalunya

L'alumnat de 3rd'ESO ha visitat el Parlament de Catalunya

L'alumnat de 3rd'ESO ha visitat el Parlament de Catalunya i ha participat en el taller didàctic "Sóc diputat, sóc diputada", organitzat pel departament de Ciències Socials.

Els alumnes de 3r d'ESO al Parlament de Catalunya

Els alumnes de 3r de l'ESO han participat al taller "Sóc un diputat/Sóc una diputada" que organitza el Parlament de Catalunya.

El govern resultant dels pactes que van dur a terme part de l'alumnat

En aquest tallers els alumnes han practicat in situ la tasca parlamentària de formar part d'un partit polític i d'aconseguir pactar amb d'altres partits polítics per tal d'elegir el president de la Generalitat i tot el seu govern.

Llegeix més:Els alumnes de 3r d'ESO al Parlament de Catalunya

Participació al XI Fòrum contra la violència de gènere

taula rodona sobre coeducació
La responsable del Projecte de Coeducació de l'Esteve Terradas, Rosa Aznar, participa en una taula rodona sobre coeducació durant les jornades del XI Fòrum contra la violència de gènere a Barcelona.

Xarxa Activa de la Joventut per la Igualtat
Presentació de la XAJI de l'Esteve Terradas (Xarxa Activa de la Joventut per la Igualtat) durant les jornades del XI Fòrum contra la violència de gènere a Barcelona.

Els alumnes de 3r d'ESO participen al Fòrum contra les violències de gènere

Amb el títol "JUNTES GENEREM NOVES ESTRATÈGIES PER COMBATRE EL MASCLISME!', durant els dies 12, 13 i 14 de novembre a l'Espai Francesca Bonnemaison de Barcelona. Els alumnes de 3r d'ESO han participat als diversos tallers.

Els alumnes de 3r d'ESO participen al Fòrum contra les violències de gènere

Ruta literària de Ramon Llull a Barcelona

Amb motiu de la commemoració del 7è centenari de la mort del Ramon Llull, els alumnes de primer de batxillerat han realitzat la Ruta literària de Ramon Llull a Barcelona per seguir les passes del savi escriptor mallorquí de la baixa edat mitjana que va escriure 265 llibres, en català, àrab i llatí.

Palau Reial Major: en aquest edifici, Ramon Llull s'entrevistà amb el Jaume II el Just, comte de Barcelona i rei d'Aragó en diverses ocasions.

Ramon Llull es va definir com "un català de Mallorca" i allí descansen les seves restes, però la dimensió literaria i filosòfica del personatge supera de molt les dimensions de l'illa natal, de manera que també trobem petjades de la seva vida i elements que ens el recorden a molts altres indrets d'Europa i de la Mediterrània, i especialment a Catalunya.

Et recomanem fer la Ruta Ramon Llull a Mallorca i a Catalunya per seguir les seves passes i el seu record.

Seguiment d'un arbre

Aquest es un petit treball voluntari que han fet alguns alumnes de 1r ESO, seguint el creixement d'un arbre durant  tot el curs. Com a mostra el de l'alumne David Segura de 1r C.

1er d'ESO al bosc urbà, per tenir un aula més neta

Els alumnes de 1r d’ESO A han estat els guanyadors del concurs “AULES NETES I EDUCADES” que els enfrontava a la resta de grups de 1r i 2n d’ESO a veure quin grup tenia la classe més neta al llarg del curs.

1er d'ESO al bosc urbà, per tenir un aula més neta

Durant tot l’any han estat capdavanters i al final han guanyat només per un punt de diferència amb el segon classificat 1r ESO B. Per contra la classe més bruta ha estat 2n A.

Els guanyadors van ser convidats per l’AMPA i l’institut a passar el matí del dia 8 de juny al BOSC URBÀ , un parc d’aventura que hi ha al recinte del Fòrum.

FELICITATS GUANYADORS!

Estàs aquí:Inici > Noticies > ESO - Batxillerat > Coordinació