Concurs Fotografia – Sortida Zoo dels Alumnes de 2N d'ESO

Aquestes són les millors fotografies fetes per l'alumnat de 2n. d'ESO al zoo de Barcelona durant la sortida del dia 21 de desembre passat. El tema era 'Animals salvatges a la ciutat'.

Els guanyadors són: Iker Garcia de 2n. A, Helena Garcia de 2n. B, Alejandro Soldado de 2n. C i Andrea Hernández de 2n. D que és la guanyadora a la millor fotografia de tot 2n.

Inauguració de L'aula Laboratori de Ciències Socials

El passat mes de novembre de 2016, es va fer la inauguració del nou Laboratori de Ciències Socials.

Des del Departament de Ciències Socials, estem realitzant un projecte de centre que es centra en la creació d'un aula/laboratori on treballem amb l'alumnat de primer fins a quart d'ESO. Un espai nou, pensat i orientat per fer un treball que segueix 4 principis pedagògics:

a) Impulsar el treball col·laboratiu que faci possible la flexibilització i diversitat d'agrupaments en el treball de classe.

b) Programar i adequar les programacions a projectes d'investigació i recerca.

c) Incorporar les noves tecnologies en el treball ordinari de classe.

d) L'alumnat és el principal protagonista dels seus aprenentatges utilitzant una pedagogia activa a partir del principi investigació-acció a través de propostes de treball per projectes.

L'aula-laboratori disposa d'un material i mobiliari que permet organitzar el treball de classe d'una manera alternativa que fa possible posar l'espai al servei d'una nova manera de plantejar el treball a l'aula.

Aquest espai, portarà el nom de la professora Dolors Freixenet i de tot el professorat que ha treballat en el nostre centre per la innovació i la millora del nostre institut.

Ruta per la Barcelona Gòtica

L‘ alumnat de 3r fa una ruta per la Barcelona gòtica abans de les vacances de Nadal.

Visita al Museu del Disseny

Els alumnes de 2n de batxillerat van visitar el Museu del Disseny el passat 21 de desembre. Amb l'ajuda d'una monitora del propi museu van fer un recorregut per la Història del Vestit.

Premis “Millors maquetes de cèl·lules i orgànuls cel·lulars”

Dins del marc de la “2a Setmana de la Ciència” els alumnes de l´optativa de “Biologia i geologia” de 4t d'ESO van realitzar maquetes de cèl·lules procariotes i eucariotes i els alumnes de “Biologia” del B11 van realitzar maquetes d'estructures i orgànuls cel·lulars.

Les maquetes que han estat premiades són les següents:

Premi “Millor cèl·lula procariota”: Eva García i Nathalia Mora (4t ESO B)

Premi “Millor cèl·lula eucariota vegetal”: Elisabeth Santana (4t ESO C)

Premi “Millor cèl·lula eucariota animal”: Andrea Llorente (4t ESO A)

Premi “Millor orgànul cel·lular”: Victoria Cruzzat (B11)

Moltes felicitats a totes les guanyadores !!!!

Excursió a la Fira de Santa Llúcia

El passat dijous 15 de desembre de 2016 els alumnes de l'aula d'acollida vam fer una excursió a la Fira de Santa Llúcia de Barcelona.Van acompanyar-nos els alumnes de la USEE i del 1r E. També vam aprofitar per visitar la catedral i la plaça de Sant Jaume.

La Marató de TV3 ens Visita

La setmana dels 12 al 16 desembre tots els alumnes de 3r d´ESO i de 1r i 2n de Batxillerat i també els alumnes de l´optativa de “Biologia i geologia” de 4t d´ESO van poder assistir a les xerrades que van impartir al nostre centre l´Andrea i la Míriam de la Fundació de la Marató de TV3.

Aquest curs la Marató de TV3, que es va celebrar el passat 18 de desembre, estava centrada en “Els ictus i lesions cerebrals i medul·lars traumàtiques”. Per això ens van explicar què és un ictus, com es pot prevenir i perquè és tan important que actuem ràpidament si sospitem que una persona ha patit un ictus. També ens van explicar què són les lesions cerebrals i medul·lars traumàtiques, quines són les seves causes i quines seqüeles ocasionen. Per acabar ens van informar de la importància que tenen les inversions econòmiques destinades a la recerca mèdica.

Els alumnes de 2n D' ESO visiten el Monestir de Sant Cugat i el Museu d’ Història de Catalunya

Durant el mes de desembre els alumnes de 2n d’ ESO han gaudit amb les dues visites fetes en el Monestir de Sant Cugat i el Museu d’ Historia de Catalunya , i han participat en dos tallers “Scriptorium Medieval” i “Viatgem a l' època medieval”, on han reforçat els coneixements sobre l’Edat Mitjana de la assignatura de Ciències Socials.

El monestir de Sant Cugat és una abadia benedictina, construïda entre els segles IX i XIV, i és bé d’ interès nacional des de l’ any 1931.El Museu d’Història de Catalunya (MHC) va ser creat l’any 1996 amb l’objectiu de promoure el coneixement i la difusió de la història.

Amb aquestes visites volem oferir als alumnes una oportunitat d’aprenentatge i formació, de debat i reflexió, i de delectació i gaudi.

Els alumnes de l'Esteve Terradas participen a la Corneliada 2016

El passat divendres 25 de novembre de 2016 els alumnes de 2n d'ESO van participar a la Corneliada organitzada per l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat. L'activitat consistia en la lectura de textos breus en veu alta i es va realitzar a la Bilbioteca García Nieto. Al final es va lliurar un premi en format de llibres de lectura juvenil.

Campanyes Solidàries- Nadal 2016

Tanquem l' any 2'016 amb la celebració del Nadal i la participació en dues campanyes solidàries.

La nostra tradicional recollida d'aliments, aquest any dedicat a la recollida de Sal i Sucre, per la Botiga Solidària de Cornellà. I la Recollida de joguines noves amb la col.laboració de la Creu Roja.

Us animem a participar! Endavant!!

Estàs aquí:Inici > Noticies > ESO - Batxillerat > Coordinació